.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر احمدی نژاد درباره پرونده موسوی و کروبی

رييس جمهوري اسلامي ايران درمصاحبه با شبكه تلويزيوني 'اي بي سي ' آمريكا گفت : ‌دوره زورگويي و قلدرمابي به پايان رسيده است.



به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، رييس‌ جمهوري در گفت و گو با خبرنگار شبكه تلويزيوني اي‌ بي‌ سي آمريكا به مقام‌هاي كاخ سفيد توصيه كرد : در مقابل ملت متمدن، مقتدر و با فرهنگ ايران از زبان زور و تهديد استفاده نكنند و به روش‌هاي نادرست خود در سطح مديريت جهاني خاتمه دهند و كساني كه با زبان زور صحبت مي كنند ، به طور حتم شكست خواهند خورد.
'محمود احمدي‌نژاد' كه شامگاه روز شنبه پس از سفري 21 ساعته و اقامت كوتاه در دو كشور سوريه و الجزاير وارد نيويورك شده بود، در اين گفت و گوي خبري تصريح كرد: دوره زورگويي و قلدرمآبي به پايان رسيده است .
وي افزود : كساني كه با اين زبان صحبت مي‌كنند، به طور حتم شكست خواهند خورد.
رييس‌ جمهوري با اشاره به قطعنامه اخير تحريم اقتصادي ايران تصريح كرد : ملت ايران بيش از 30 سال به بداخلاقي‌هاي دنياي غرب عادت كرده است و تهديدهاي آمريكا را در خصوص تحريم، به سرعت به فرصت‌هاي تازه براي پيشرفت كشور تبديل مي‌كند.
احمدي‌نژاد افزود: توسل به اينگونه اقدام‌هاي غيرقانوني نتيجه‌اي منفي جز تحريمِ كنندگان در پي نخواهد داشت.
وي در پاسخ به اين سوال كه عده اي در داخل كشور از عدم جدي گرفته شدن تحريم اظهار نگراني مي كنند ، خاطر نشان كرد : البته در ايران اين آزادي وجود دارد كه همه بتوانند اظهار نظرها و ديدگاه هاي خود را بيان كنند و محدوديتي براي بيان ديدگاه هاي افراد وجود ندارد، ضمن اينكه دولت تحريم ها را جدي گرفته ،اما اين جدي گرفتن با تاثير منفي داشتن تحريم ها موضوع متفاوتي است . دولت معتقد است اين گونه تحريم ها پيشرفت بيشتر ايران را در پي خواهد داشت ، زيرا مردم ايران به خوبي مي دانند چگونه تهديدها را به فرصت تبديل كنند.

ملت ايران، ملتي متمدن و مقتدر است و نيازي به ديگران ندارد
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: ملت ايران سي سال است كه به تحريم قدرت هاي زورگو عادت كرده و موضوع جديدي نيست . از آنجايي كه اقتصاد جمهوري اسلامي ايران درون زا است و 95 درصد نيازهاي اقتصادي خود را در داخل توليد مي كند به راحتي مي تواند درصد باقي مانده را نيز توليد و يا جايگزين كند.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد : ملت ايران ملتي با فرهنگ ، متمدن و مقتدر است و نيازي به ديگران ندارد ،اما وجود ارتباط با ساير ملت ها را ارج مي نهد و اين بدان معنا نيست كه با حربه تحريم و زور مي توانند در مسير پيشرفت ايران تاثير منفي بگذارند.
رييس جمهوري در پاسخ به سوال ديگري درباره نگراني هايي كه در داخل كشور نسبت به هدفمند كردن يارانه ها وجود دارد ، اظهار داشت : به عنوان مسئول اجرايي كشور بر اين باور هستم كه اين موضوع هيچ گونه زحمت و نگراني براي ملت ايران ايجاد نخواهد كرد، البته طبيعي است نظرات متفاوتي در اين موضوع وجود داشته باشد و دولت از آن استقبال مي كند، بايد توجه داشته باشيد كه ايران ، آمريكا نيست كه همه يك حرف مشترك را بيان كنند.

در مقابل اقدام انسان‌دوستانه ايران، آمريكا اتباع ايراني را آزاد كند
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره آزادي يكي از سه آمريكايي كه به طور غير قانوني وارد خاك ايران شده بودند، اظهار داشت : جمهوري اسلامي ايران بعنوان يك اقدام انساني و انسان دوستانه خانم 'سارا شورد' يكي از سه نفري را كه وارد مرزهاي ايران شده بود آزاد كرد و اين اقدامي انسان دوستانه بود . اما بايد توجه داشت كه هم اكنون 8 نفر از ايرانيان به طور غير قانوني در آمريكا زنداني هستند و اين افراد كساني هستند كه در كشورهاي ديگري توسط مامورين آمريكايي ربوده شده و به آمريكا منتقل و زنداني شده اند.
وي خاطر نشان كرد : انتظار بي جايي نيست كه جمهوري اسلامي ايران در مقابل اقدام انسان دوستانه خود خواستار گام مثبت دولت آمريكا در آزادي اتباع ايراني باشد.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره احتمال آزادي دو تبعه ديگر آمريكايي اظهار داشت: به هيچ عنوان خوشحال نيستيم كه كسي در هيچ كجاي دنيا در زندان به سر ببرد و علاقمند هستيم همه آزاد و بدور از رنج باشد اما بدون ترديد بايد هر چه سريعتر بر اساس قوانين با افراد متخلف برخورد شود و فكر نمي كنيم اگر كسي به طور غير قانوني وارد مرزهاي آمريكا شده باشد دولت آمريكا قانون را در قبال آن اعمال نكند. تمام كشورهاي دنيا ورود غير قانوني به مرزهاي خود را با قوانين سخت برخورد مي كنند اما مطمئن هستند كه با اين دو نفر نيز با حداكثر رفعت برخورد خواهد شد.
وي در پاسخ به اينكه آيا نسبت به آزادي اين دو نفر شخصا مداخله خواهيد كرد ، اظهار داشت : دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران مستقل است ، اما بالاخره در اين خصوص حتماً توصيه خواهم كرد ولي بايد منتظر ماند تا رسيدگي ها به طور كامل انجام شود.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه خانم كلينتون مايل است با ايران در قالب 1+5 در خصوص مساله هسته اي مذاكره كند ، اظهار داشت : اين موضوع قبلا ارايه شده و در برنامه ريزي ها قرار دارد و امروز مسئولين در حال فراهم كردن مقدمات آن هستند. ملت ايران هميشه آماده گفت و گو بوده و از آن استقبال مي‌كند اما گفت و گوها بايد در چارچوب قانون ، عدالت و احترام باشد .
رييس جمهوري خاطر نشان كرد : جمهوري اسلامي ايران بيشتر موضوعاتي را در بسته پيشنهادي شفاف ارايه كرده است و امروز مسئولان در حال تنظيم جلسات گفت و گو در چارچوب بسته پيشنهادي هستند.
رييس جمهوري در پاسخ به اينكه آيا ايران گفت و گو با آمريكا را قبول مي كند ، گفت : مشكلي در اين زمينه وجود ندارد ، قبلا هم صحبت هايي بين دو كشور در موضوعات منطقه اي صورت گرفته است.

آژانس همه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را تحت نظارت كامل خود دارد
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره موضوع هسته اي ايران و گزارش اخير دبير كل آژانس بين المللي انرژي هسته اي اظهار داشت : معتقديم آژانس بين المللي هسته اي بايد بيش از همه قانون را رعايت كند. اگر مامورين آژانس از قانون تخطي كردند اساسنامه آژانس اين اجازه را داده است كه از پذيرفتن آن مامور جلوگيري شود.
امروز آژانس برنامه هسته اي ايران را تحت نظارت كامل دارد و هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد ، اما بعضا ماموريني كه از طرف آژانس براي بازرسي به ايران فرستاده شده اند اطلاعات هسته اي كشورمان را برخلاف اساسنامه آژانس فاش كرده اند ضمن اينكه گزارشات خلاف قانوني هم درباره موضوع هسته اي ايران ارايه داده اند كه بعد غلط بودن آن به آژانس اثبات شده است.
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه نبايد در موضوع هسته اي ايران سياسي كاري شود تصريح كرد: اتخاذ مواضع سياسي هيچ فايده و تاثيري در حل و فصل موضوع ندارد، انتظار اين است كه اظهار نظرها مستند به قانون و اساسنامه آژانس باشد.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در حالي موضوع هسته اي ايران را با نگاه سياسي پيگيري مي كند تاكنون درباره برنامه هسته اي آمريكا و متحدين اين كشور گزارشي ارايه نكرده و در قبال تخلفات گسترده‌ي صورت گرفته سكوت اختيار كرده است.

خبر دروغ صدور حكم سنگسار ساخته و پرداخته فردي در آلمان است
رييس جمهوري در ادامه اين مصاحبه در پاسخ به سوالي درباره حكم سنگسار خانمي در ايران اظهار داشت : اولا اين خانم هيچگاه به سنگسار متهم نشده است و اخباري كه در اين زمينه منتشر شده كاملا جعلي است ، متاسفانه رسانه هاي آمريكا تحت تاثير دولتمردان آمريكا هميشه دنبال اخبار منفي عليه ملت ايران هستند، پرونده اين فرد هنوز در مراحل رسيدگي قرار دارد و حكم نهايي صادر نشده است ضمن اينكه در صورت صدور حكم قطعي مراحل تجديد نظر خواهي نسبت به حكم صادره وجود دارد.
وي افزود: خبر دروغ صدور حكم سنگسار عليه اين شخص را فردي در آلمان منتشر كرد كه بلافاصله با تبليغات گسترده رسانه هاي غربي مواجه شد و اين گونه اقدامات روش غلطي براي مخالفت با يك ملت است چرا كه براساس خبري دروغ عليه يك ملت هجمه مي شود و جالب است كساني طرفدار اين خانم در ايران شده اند كه در عراق ، صد هزار نفر در افغانستان و هزاران نفر در ساير نقاط دنيا را قتل عام مي كنند.
احمدي نژاد افزود: ملت ايران با روش ها و برنامه هاي دولت آمريكا در اداره جهان و منطقه خاورميانه مخالف است و اين موضوع را بدون توسل به اقدامات انحرافي به صراحت بيان مي كند، اما متاسفانه دولتمردان غربي براي مخالفت با ملت ايران به اخبار جعلي و دروغين متوسل مي شوند.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد : اگر دولت آمريكا و متحدين آن بخواهند بر اساس اخبار ساختگي تصميم بگيرند، نه تنها هيچ سودي نخواهند برد بلكه كاملا شكست خواهند خورد .
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره اخباري مبني بر احتمال پرونده سازي عليه كروبي و موسوي اظهار داشت : اگر چه عده اي از مخالفين دولت و رقباي سياسي بنده تخلفات گسترده اي در يك سال گذشته مرتكب شده اند اما همه آنها آزاد هستند و با رسانه هايي كه در اختيار دارند نظرات خود را منتشر مي كنند و هيچ كس مزاحم آنها نيست ضمن اينكه اگر بنا بود پرونده اي عليه اين افراد درست شود بايد اين پرونده سال گذشته درست مي شد.

ملت ايران ضديهود نيست و يهوديان در كمال آسايش زندگي مي‌كنند
رييس جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر درخواست فيدل كاسترو از ايران براي عدم موضع گيري در خصوص موضوع هولوكاست و يهوديان تصريح كرد : هر كسي در دنيا آزاد است كه ديدگاه هاي خود را بيان كند ، اما بايد توجه داشت ملت ايران ضد يهود نبوده و يهوديان مانند ساير مردم ايران در كمال آسايش و آرامش مشغول زندگي هستند در خصوص موضوع هولوكاست صرفا دو سوال مطرح شد و هيچ گونه جوابي دريافت نشد .
احمدي نژاد افزود : ملت ايران هيچ گاه نگاه نژاد پرستي نداشته است ،اما برعكس امروز بدترين نوع نژادپرستي در فلسطين اشغالي صورت مي گيرد و صهيونيست ها بطور رسمي اعلام مي كنند كه نژاد برتر هستند. البته معتقديم صهيونيست ها نه تنها يهودي نيستند بلكه هيچ ديني ندارند.

ملت 75 ميليوني ايران متحد و منسجم در برابر نظام سلطه ايستاده است
رييس جمهوري در پاسخ به سوالي درباره علت تاكيد رهبر معظم انقلاب نسبت به اتحاد و همبستگي اظهار داشت : ملت ايران سي سال است كه يكپارچه و متحد است و هميشه رهبران انقلاب به ضرورت حفظ اتحاد توصيه كرده اند . ملت ايران 75 ميليون نفر متحد و منسجم است كه در برابر نظام سلطه ايستادگي مي كند.
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره علت بركناري مهندس مشايي از معاون اولي رييس جمهوري اظهار داشت : در اين خصوص رهبر معظم انقلاب توصيه كردند كه به خاطر به وجود نيامدن برخي اختلاف نظرها بهتر است ايشان در پست معاون اولي نباشد بعد هم به صراحت فرمودند كه اين توصيه به معناي آن نيست كه از مهندس مشايي در سمت ديگري استفاده نشود . آقاي مشايي از اعضاي بسيار خوب كابينه هستند و داراي انديشه والا و انساني و فردي بسيار پاك و از دوستان و ياران نزديك من است .
رييس جمهوري در پاسخ به اينكه آيا مشايي براي انتخابات آينده نامزد خواهد شد ، اظهار داشت : دولت دغدغه انتخابات ندارد بلكه همه بدنبال خدمت و رفع مشكلات مردم هستند ، ملت ايران ملتي آگاه و هوشيار است و در موعد انتخابات هر كسي را كه تشخيص دهد انتخاب خواهد كرد و هيچ كس نمي تواند موضوعي را به ملت ايران تحميل كند .
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره سخنان وزير خارجه آمريكا مبني بر نگراني از افزايش نظامي شدن ايران گفت : بهتر است خانم كلينتون قبل از بيان هر گونه مطلبي مقداري درباره آن فكر كند . همه مي دانند كه بودجه نظامي آمريكا براي سال جاري بالغ بر هزار ميليارد دلار است ، جمعيت آمريكا چهار برابر جمعيت ايران است مي باشد اما كل بودجه نظامي ايران ده ميليارد دلار بيشتر نيست . از اين رو ادعاي وزير خارجه آمريكا خنده دار است چرا كه دولتي كه بيش از بودجه نظامي كل دولت هاي دنيا بودجه نظامي دارد چه طور مي تواند نسبت به ديگران اظهار نگراني كند.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد : آقاي اوباما براي اينكه سياست خارجي امريكا را از دوران بسيار زشت آقاي بوش خارج كند بدون ترديد بايد بعضي روش و رفتارها را كنار بگذارد و اگر آنها را ادامه دهد نتيجه هماني است كه در دوره بوش رقم خورده است و بهتر است خانم كلينتون به جاي اظهار نگراني بگويند كه دخالت آمريكا در عراق، افغانستان و ساير نقاط دنيا چه تبعات و هزينه هايي براي ملت ها و ملت آمريكا داشته است. دولت آمريكا اگر قصد دارد توصيه اي انجام دهد ابتدا بايد ايرادات و اشكالات خود را رفع كند.

ايران، همواره آماده گفتگو در شرايطي عادلانه همراه با حفظ احترام متقابل بوده است
احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباه احتمال گفت و گوي ايران و امريكا خاطر نشان كرد : ايران بارها براي انجام اين موضوع فرصت هايي ايجاد كرده است اين كه نامه اي به آقاي بوش فرستاده شد و اعلام كرديم كه در سازمان ملل حاضريم در حضور رسانه ها با يكديگر مناظره كنيم و اينكه خانم سارا شورد در اقدامي انساني آزاد مي شود نشان مي دهد كه ايران آماده گفت و گوست ، البته بايد اين گفت و گوها در شرايط عادلانه و همراه با حفظ احترام متقابل صورت بگيرد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 شهريور 1389
ایشان فرمودند"از آنجايي كه اقتصاد جمهوري اسلامي ايران درون زا است و 95 درصد نيازهاي اقتصادي خود را در داخل توليد مي كند به راحتي مي تواند درصد باقي مانده را نيز توليد و يا جايگزين كند" ....... آیا باور کنیم؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.176 seconds.